تبلیغات

نمایش محتوای دوربین روی گیم آبجکت در یونیتی

نمایش محتوای دوربین روی گیم آبجکت های دیگر در یونیتی

نمایش محتوای دوربین روی گیم آبجکت در یونیتی


فرض کنید در یکی از مراحل بازی خود می‌خواهیم دوربین مداربسته‌ای ایچاد کنیم و جای دیگری مثلا در اتاق کنترل، آن دوربین را داخل یک مانیتوری نمایش دهیم. یا اینکه یک گوشی موبایل در دست کاراکتر قرار دهیم و بخواهیم برای آن قابلیت دوربین عکاسی و فیلم‌برداری را نیز تعریف کنیم. و در کل هدفمان این است که محتوای یک دوربین را روی سطح یک GameObject دیگری نمایش دهیم.

از کاربرد دیگر این روش، می‌توان به ساخت یک آینه نیز اشاره کرد؛ که البته توجه داشته باشید برای ساخت آینه بهتر است از Reflection استفاده کنیم.

مراحل انجام کار

  1. یک دوربین جدید به صحنه اضافه کنید. (از منوی GameObject، گزینه‌ی Camera)
  2. دوربین اصلی را انتخاب کرده و از Inspector، مقدار Depth آن را روی 1 قرار دهید؛ برای دوربین دوم این مقدار را 0 قرار دهید.
    این کار باعث می‌شود تا دوربین اصلی، اولویت رندر بالاتری از دوربین دومی که ایجاد کرده‌ایم داشته باشد تا موقع اجرا، محتوای دوربین اصلی را روی صفحه نمایش ببینیم.
  3. دوربین دوم را به جایی که می‌خواهید انتقال دهید.
  4. یک GameObject مثل Cube ایجاد کرده و آن را در دید دوربین اصلی قرار دهید.
  5. بک Render Texture در Assets ایجاد کنید. (از منوی Assets، گزینه Create و سپس Render Texture را انتخاب کنید یا می‌توانید با کلیک راست در پنجره‌ی Project نیز این کار را انجام دهید.)
  6. Render Texture را روی Cube درگ کنید.
  7. دوربین دوم را انتخاب کرده و از Inspector روی دایره‌ی کنار Target Texture کلیک کنید و همان Render Texture ای که ساخته اید را انتخاب کنید.
تبلیغات
1
کانال تلگرام فول کده
تبلیغات

درباره نویسنده

هادی اکبرزاده

[ مدیر فول کده ]

علاقه‌مند به اشتراک گذاری اطلاعات در هر زمینه‌ای / برنامه‌نویس و دانشجوی ارشد رشته شبیه‌ساز هوشمند - در حال نوشتن یه رمان (اگه خدا بخواد و تموم شه ?)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات ثبت شده ۱ دیدگاه