استعلام آخرین شماره تلفن فعال روی گوشی برای انتقال مالکیت در سامانه همتا

استعلام آخرین شماره تلفن فعال روی گوشی برای انتقال مالکیت در سامانه همتا

استعلام آخرین شماره تلفن فعال روی گوشی برای انتقال مالکیت در سامانه همتا
فهمیدن آخرین شماره فعال ریجستر شده روی گوشی برای انتقال مالکیت
استعلام آخرین مالک گوشی در سامانه همتا


اگر هنگام اجرای طرح ریجستری (1396/07/28 به بعد…) گوشی با سیمکارت فعال و روشن شده داشته اید، گوشی شما با آن سیمکارت ریجستری شده است و هنگامی که سیمکارت جدید روی گوشی بندازید (یا گوشی رو بفروشید) در این مواقع معمولا سامانه رجیستری تلفن همراه پیامکی را برای مالک فعلی (سیمکارت جدید) تلفن همراه ارسال خواهد نمود که از کاربر درخواست می کند، هر چه سریعتر نسبت به ثبت دستگاه برای سیم کارت جدید از طریق فروشنده، اقدام نمایند.

ممکن است ندانید با کدام سیمکارتتون گوشی فعال شده و یا در مواردی که دسترسی به فروشنده وجود نداشته باشد، کار مشکل خواهد شد. البته سامانه همتا در این خصوص امکانی را پیش بینی نموده است که با استفاده از آن می توانید اقدام به استعلام آخرین مالک گوشی نموده و شماره تلفن همراه مالک گوشی را بدست آورید تا فرایند انتقال مالکیت را بتوانید به انجام برسانید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش انجام این کار را به سادگی برای شما تشریح نماییم.

آموزش استعلام آخرین مالک گوشی

با استفاده از این امکان که در سامانه همتا قرار داده شده است، شما می توانید با استفاده از استعلام شماره تلفن همراه آخرین مالک گوشی فرایند انتقال مالکیت گوشی را انجام دهید. با وارد کردن شماره IMEI گوشی، می توان به شماره آخرین سیم کارتی که به عنوان سیم کارت مالک روی گوشی قرار گرفته است، دسترسی پیدا نمود و از طریق این شماره می توانید فرایند انتقال مالکیت انجام دهید.

  1. وارد سایت سامانه همتا شوید. www.hamta.ntsw.ir
  2. از طریق شماره تلفن همراه یا شماره ملی و زدن روی گزینه “ادامه” به سامانه وارد شوید.
    (اگر با پیغام “شما هنوز در سامانه ثبت نام نکرده اید” روبرو شدید، از طریق گزینه “ثبت نام” ابتدا نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام فرمایید.)
  3. پس از ورود به سامانه، حال از طریق پنل سمت راست، گزینه “وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)” را انتخاب کنید.
  4. در قسمت بالای صفحه، شماره IMEI تلفن همراه را وارد کرده و گزینه “جستجو” را انتخاب کنید.

استعلام آخرین شماره تلفن فعال روی گوشی برای انتقال مالکیت در سامانه همتا

توجه
تنها درصورتی که شناسه IMEI تلفن همراه مذکور تحت مالکیت هیچ سیم‌کارتی نباشد در این بخش قابل نمایش است و درصورتی که این شناسه قبلا از طریق “افزودن دستگاه” وارد کارتابل شخص دیگری شده باشد، در این قسمت به هیچ عنوان قابل نمایش نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

cp-codfk

نظرات ثبت شده بدون دیدگاه

توضیحات پیشنهادی نظرات اشتراک