باورهای اشتباه و غلط در مورد باتری گوشی موبایل

باورهای اشتباه و غلط در مورد باتری گوشی موبایل

باورهای اشتباه در مورد باتری گوشی موبایل
8 باور غلط درمورد باتری لیتیوم یونی گوشی

امروزه در ساخت گوشی‌های مختلف از جمله آیفون، سامسونگ، هواوی، شیائومی و… از بهترین نوع باتری‌های شارژی یعنی باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری استفاده می‎شود. اما شایعات و باورهای غلط درمورد باتری گوشی بسیار زیاد است که متاسفانه رایج و فراگیر شده‌اند. برای مثال اکثر کاربران زمانی که گوشی می‌خرند 8 ساعت آن را به شارژ متصل می‌کنند و سپس از آن استفاده می‌کنند! اما آیا این باورها صحیح هستند؟ خیلی از این باورها اشتباه و غلط است. در ادامه با فول کده همراه باشید.

اشتباه رایج اول: اتصال به شبکه 4G شارژ باتری بیشتری مصرف می‌کند

یکی از اشتباه‌های رایج این است که اگر گوشی را به شبکه 4G متصل کنید نسبت به حالتی که به شبکه 3G یا 2G متصل شود، مصرف انرژی بیشتری خواهید داشت! این باور کاملا غلط است. درسته که روشن بودن و استفاده از قابلیت موبایل دیتا و اینترنت سیم کارت منجر به مصرف شارژ باتری می‌شود اما اینکه شما به شبکه 4G یا 3G و غیره متصل باشید هیچ ارتباطی به میزان مصرف شارژ باتری گوشی ندارد و تنها با متصل بودن به شبکه پرسرعت‌تر مصرف شارژ باتری گوشی بیشتر نخواهد شد.

اشتباه رایج دوم: پاکسازی و بستن “اپلیکیشن های اخیر” منجر به کاهش مصرف شارژ باتری می‌شود

متاسفانه این باور غلط در بین کاربرها جا افتاده است که اگر لیست اپلیکیشن‌هایی که در بخش برنامه‌های درحال اجرا یا Recent Apps گوشی فعال هستند را موقتا پاک کنند. میزان مصرف شارژ باتری گوشی آن ها کاهش می‌یابد! این یک باور اشتباه و رایج است. در حقیقت زمانی که برنامه‌ها در این بخش باقی می‌مانند، اطلاعات آن‌ها در حافظه رم گوشی ذخیره می‌شود و اگر شما مجددا آن اپلیکیشن را باز کنید، گوشی نیازی به زحمت کشیدن برای آنالیز اطلاعات آن و راه اندازی مجدد اپلیکیشن نخواهد داشت، بلکه خیلی سریع آن را از حافظه رم خود بازیابی می‌کند. پس پاکسازی مدام و لحظه‌ای لیست برنامه‌های درحال اجرا اشتباه است.

تصویر بخش Recent Apps اندروید

اشتباه رایج سوم: باتری گوشی باید بعد از خرید 8 ساعت شارژ شود

اکثر کاربران زمانی که گوشی می‌خرند 8 ساعت آن را به شارژ متصل می‌کنند و سپس از آن استفاده می‌کنند! این باور درمورد باتری‌های لیتیوم یونی امروزی کاملا اشتباه است. این نوع باتری‌ها نیاز به شارژ اولیه 8 ساعته ندارند و پس از خرید گوشی فورا می‌توانید از شارژ اولیه باتری آن استفاده کنید و هروقت نیاز داشتید اون رو شارژ کنید.

اشتباه رایج چهارم: شارژ باتری گوشی باید قبل از اتصال به شارژر کاملا خالی شود

در گذشته باتری‌های قدیمی کادمیوم یا نیکل هایبرید باید شارژ آنها کاملا خالی میشد و سپس آن‌ها را شارژ می‌کرد، اما این مسأله درمورد باتری‌های لیتیوم یونی صدق نمی‌کند! بنابراین می‌توانید هر زمانی که دوست داشتید گوشی خود را به شارژ متصل کنید. معمولا بهترین بین 15 درصد الی 90 درصد بهتر است اقدام کنید.

اشتباه رایج پنجم: استفاده از گوشی در حین شارژ منجر به آسیب دیدن باتری می‌شود

توجه داشته باشید که استفاده نرمال از گوشی درهنگام اتصال به شارژر به خودی خود آسیبی به باتری نمی‌رساند. بلکه گرما و بالا رفتن دما، دشمن اصلی باتری‌های لیتیوم یونی است و منجر به افت ظرفیت و کیفیت شارژدهی آن ها می‌شود. پس هنگامی که گوشی متصل به شارژ است می‌توانید از آن استفاده کنید اما مراقب باشید که زیاد داغ نکند!

کار کردن با گوشی درحین شارژ شدن

اشتباه رایج ششم: هیچ شارژری مثل شارژ فابریک گوشی عمل نمی‌کند

عده‌ای عقیده دارند که هیچ شارژری نمی‌تواند کیفیت مشابه با شارژر فابریک و اورجینال گوشی که همراه جعبه آن ارائه شده را داشته باشد. این بارو اشتباه رایج در مورد باتری گوشی‌های موبایل است. اگر شارژری اورجینال و ساخته شده توسط برند اصلی گوشی خود و با مشخصات یکسان شارژر فابریک (آداپتور و کابل شارژر) دستگاه تهیه کنید، کیفیت عملکرد آن دقیقا مشابه با شارژ فابریک و اولیه گوشی خواهد بود.

مشخصات شارژر گوشی

توجه: استفاده از شارژرهای مختلف با مشخصات و ویژگی‌های متفاوت می‌تواند در دراز مدت به باتری گوشی آسیب بزند.

اشتباه رایج هفتم: باتری گوشی ها نیاز به تعویض ندارد

خیلی از کاربرها عقیده دارند که تعویض باتری گوشی یک کار بیهوده است و اصلا نباید انجام شود اما اینطور نیست. عموما عملکرد مفید باتری لیتیوم یونی گوشی های موبایل چیزی در حدود 2 الی 3 سال است. پس از گذشت این چندسال ظرفیت باتری به 70 الی 80 درصد از ظرفیت خود خواهد رسید. برای مثال باتری گوشی شما 4000 میلی آمپر ساعتی باشد. پس از گذشت چندسال استفاده 30 درصد از ظرفیت آن کسر شود به 2.800 میلی آمپر تبدیل می‌شود. درنتیجه: اگر پس از چندسال احساس کردید ظرفیت باتری گوشی کم شده و نسبت به اوایل سریع شارژ خالی می‌کند آنرا بررسی کنید و نسبت به تعویض باتری اقدام کنید.

تعویض باتری گوشی پس از چندسال

اشتباه رایج هشتم: اتصال بلوتوث و WiFi تاثیر زیادی روی مصرف شارژ باتری دارند

خیلی از کاربرها تصور می‌کنند که دو اتصال به بلوتوث و وای فای می‌توانند تاثیر زیادی بر روی مصرف شارژ باتری گوشی موبایل داشته باشند اما اشتباه است. تاثیر قابلیت بلوتوث و وای فای در مصرف شارژ باتری بسیار ناچیز است و مصرف باتری خیلی زیادی ندارند. درنتیجه: تصور نداشته باشید که اگر دائما قابلیت بلوتوث گوشی شما روشن باشد و از آن برای اتصال ساعت یا دستبند هوشمند خود به گوشی استفاده کنید، شارژ باتری گوشی خیلی زود خالی می‌شود!


اگر شما هم باور اشتباه دیگری را می‌دانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

cp-codfk

نظرات ثبت شده بدون دیدگاه

توضیحات پیشنهادی نظرات اشتراک