دانلود افزونه Gutenberg (گوتنبرگ) وردپرس

دانلود افزونه Gutenberg (گوتنبرگ) وردپرس
اطلاعیه
این افزونه به صورت پیشفرض در نسخه‌های جدید وردپرس قرار داده شده است. جهت غیرفعال کردن آن «اینجا» کلیک کنید.

افزونه ویرایشگر Gutenberg یا گوتنبرگ، قرار است در آینده به هسته ی اصلی وردپرس اضافه شود (در نسخه 5 وردپرس). پس ذهن خودتان را فراتر از یک افزونه برده و با دقت بیشتری مطلب را دنبال کنید.

البته به این مورد توجه داشته باشید، افزونه ی گوتنبرگ که یک ویرایشگر حرفه ای و متفاوت است، خالی از اشکال نبوده و دارای ضعف هایی است که مسلما برای اضافه شدن به هسته ی وردپرس، دستخوشِ تغییرات چشمگیری خواهد شد. همانطور که سایر شرکت های توسعه دهنده، معمولا نسخه ی بتای محصول خود را ابتدا وارد بازار میکنند و پس از دریافت بازخورد و نظرات کاربران، نسخه ی اصلی را منتشر میکنند، سازنده ی این افزونه نیز از این امر مستثنی نبوده و همین روند را پیش گرفته است و نسخه اولیه این افزونه را امروز 97/05/12 منتشر کرده است. با این تفاوت که این ابزار در آینده صرفا یک افزونه نخواهد بود و به هسته ی اصلی وردپرس اضافه خواهد شد.

حالا به سراغ نحوه ی نصب و امکانات این افزونه رفته و به آن میپردازیم.

گوتنبرگ
گوتنبرگ یک افزونه ی ویرایشگر برای وردپرس است، که تغییرات بزرگی ایجاد میکند. بطوری که شما در هنگام ارسال پست، راحتی و جذابیت آنرا لمس خواهید کرد.

البته ممکن است برای برخی افراد سخت باشد که از حالت ویرایشگر فعلی وردپرس، به حالت جدید (Gutenberg) که موضوع بحث ما نیز هست، منتقل شوند.

اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد، چون حس خوب کار با گوتنبرگ، حس تلخ تغییرات را برای این افراد کمرنگ و به مرور از بین میبرد.

جالب ترین تغییراتی که افزونه ویرایشگر گوتنبرگ برای ما ایجاد میکند، بلوک بندی های داخل یک مطلب هستند.

بطوری که هر پاراگراف، تیتر، نقل قول، تصویر، گالری، صوت، لیست و… بصورت بلوک های مجزا قابلیت ویرایش و مدیریت دارند.

جعبه دانلود نیم‌بها

  • پسورد (در صورت نیاز) www.fullkade.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

cp-codfk

نظرات ثبت شده بدون دیدگاه

توضیحات دانلود نظرات اشتراک