هرمینال
هرمینال

آموزش تغییر پسورد ویندوز در CMD

آموزش تغییر پسورد ویندوز در CMD

در نسخه‌های مختلف ویندوز می‌توان از طریق رابط کاربری و به‌صورت راحت و ساده پسورد خود را تغییر داد؛ اما ممکن است گاهی نیاز باشد تا این کار از طریق CMD (خط فرمان) انجام شود.

مراحل انجام کار

1. CMD را در حالت Administrator باز کنید. برای این کار از طریق منوی استارت ویندوز، عبارت cmd را جستجو کرده و سپس برروی آیکون Command prompt راست کلیک کنید. در نهایت گزینه‌ی Run as administrator را انتخاب نمایید.

2. دستور net user را وارد کرده و دکمه‌ی Enter را از روی کیبورد فشار دهید. با این کار، لیست کاربران ویندوز به شما نمایش داده می‌شود. برای مثال فرض کنید قصد داریم پسورد کاربر HerMinal را تغییر دهیم.

3. دستور زیر را برای تغییر پسورد کاربر HerMinal نوشته و Enter را بزنید:

net user HerMinal *

4. حال پسورد یا رمز عبور جدید خود را وارد کرده و Enter بزنید. دقت کنید که موقع تایپ کردن رمز عبور، به دلیل مسائل امنیتی هیچ کاراکتری برای شما نمایش داده نمی‌شود.

5. رمز عبور خود را مجدد وارد کرده و Enter بزنید.

  • اگر پسوردها یکسان نباشند، پیام The passwords do not match نمایش داده می‌شود که بایستی دوباره از اول پسوردها را وارد کنید.
  • اگر پسوردها یکسان باشند، با موفقیت تغییر کرده و پیام The command completed successfully نمایش داده می‌شود.

6. پنجره را ببندید.

0

سوالات متداول

چطور می توان از طریق CMD رمز عبور یا پسورد ویندوز را تغییر داد؟

CMD را در حالت Administrator اجرا کنید. سپس دستور net user USERNAME * را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. توجه کنید که * در انتها قرار دارد و بجای USERNAME بایستی نام کاربری وارد شود. اکنون پسورد خود را یک بار وارد کرده و سپس تکرار آن را وارد کنید. رمز عبور موقع تایپ شدن نمایش داده نمی‌شود. در نهایت اگر رمز عبور و تکرار ان یکسان باشد، با موفقیت تغییر خواهد کرد.

در حال بارگزاری نظرات