هرمینال
هرمینال

آموزش تغییر زمان پرش در پات پلیر PotPlayer کامپیوتر

آموزش تغییر زمان پرش در پات پلیر PotPlayer کامپیوتر

موقع تماشای ویدیوها به دلایل زیادی نیاز می‌شود که عملیات پرش به جلو یا عقب را انجام دهیم. منظور از پرش این است که از زمان فعلیِ ویدیو به اندازه‌ای معین به سمت جلو یا عقب جابجا شویم؛ که این کار نیز معمولا با کلیدهای جهت در کیبورد انجام می‌گیرد. گاهی برای مثال در هنگام تماشای فیلم‌های زیرنویس دار ممکن است مدام به جلو و عقب جهت خواندن زیرنویس جابه‌جا شوید؛ اما احتمالا احساس کنید که زمان این جابه‌جایی زیاد یا کم‌تر است. از این رو در این مقاله به آموزش تغییر زمان پرش در پات پلیر PotPlayer می‌پردازیم.

انواع پرش در پات پلیر

در ابتدا بیایید با انواع پرش در پات پلیر آشنا شویم:

  1. کلیدهای جهت سمت راست و چپ: پرش کوتاه، به‌صورت پیشفرض 5 ثانیه.
  2. کلیدهای Ctrl + Left-Arrow و Ctrl + Right-Arrow: پرش بلند، به‌صورت پیشفرض 30 ثانیه.
  3. کلیدهای Ctrl + Shift + Left/Right-Arrows: پرش بلندتر، به‌صورت پیشفرض 60 ثانیه.
  4. کلیدهای Ctrl + Alt + Shit + Left/Right-Arrows: پرش خیلی بلند، به‌صورت پیشفرض 300 ثانیه.

تغییر مدت زمان پرش در پات پلیر

  1. زمانی که پات پلیر باز است، کلید F5 را فشار دهید تا وارد Preferences (تنظیمات) شوید.
  2. به زیرشاخه Playback (پخش) و سپس Time Jump (جهش به زمان پخش) بروید.
  3. در قسمت Time jump settings (تنظیمات جهش زمان پخش)، تمام کلیدهای ذکر شده در بالا (بخش انواع پرش) را مشاهده می‌کنید. می‌توانید مدت زمان هرکدام را تغییر داده و جهت رفتن به مقدار پیشفرضشان برروی Default (پیش فرض) کلیک کنید.
نکته
یک تیک در انتها قرار دارد به نام Jump to keyframe. با فعال بودن این تیک، مقدار زمانی که برای هرکدام از پرش‌ها مشخص کرده‌اید ممکن است به درستی کار نکند! چرا که این گزینه باعث می‌شود پرش براساس فریم‌ها باشد نه زمان. بنابراین این گزینه را نیز در صورتی که می‌خواهید غیرفعال کنید. البته اگر سیستم بسیار ضعیفی داشته باشید، موقع پرش‌ها کمی لگ خواهید داشت.
0

سوالات متداول

چطور می توان مدت زمان پرش در پات پلیر را تغییر داد؟

F5 را فشار داده و وارد زیرشاخه Playback (پخش) و سپس Time Jump (جهش به زمان پخش) شوید. از قسمت Time jump settings (تنظیمات جهش زمان پخش) می‌توان زمان را تغییر داد.

در پات پلیر چطور می توان به جلو و عقب جابجا شد یا پرش کرد؟

با استفاده از کلیدهای جهت در کیبورد می توان به جلو و عقب جابجا شد. اما نگه‌داشتن کلید Ctrl و فشردن جهت‌ها، می‌توان بیشتر جابجا شد. با نگه‌داشتن کلیدهای Ctrl + Shift و سپس فشردن جهت‌ها، می‌توان بیشتر از قبل جابجا شد. اما با نگه‌داشتن کلیدهای Ctrl + Alt + Shift و فشردن جهت‌ها می‌توان به میزان خیلی زیادی جابجا شد.

در حال بارگزاری نظرات