فول کده
ورود عضویت
تبلیغات

اسکریپت فنر در بازی دو بعدی برای یونیتی

هادی اکبرزاده
نوشته شده توسط هادی اکبرزاده

اسکریپت فنر در بازی دو بعدی برای یونیتی | اگه بازی سونیک یادتو باشه یه فنری داشت که میپریدیم روش و موقعی که فنر بالا میرفت سونیک رو هم به سمت بالا هول میداد… در این پست از فول کده اسکریپتی رو برای شما عزیزان نوشتیم که تا حدودی کار این فنر رو انجام میده… در ادامه با فول کده همراه باشید.

اسکریپت فنر در بازی دو بعدی برای یونیتی

اسکریپتی به نام Spring ایجاد می کنیم… این اسکریپت رو قراره به گیم آبجکت فنر اختصاص بدیم… از OnTriggerEnter2D یا OnCollisionEnter2D میتونید برای تشخیص برخورد بازیکن به روی فنر استفاده کنید.
یک Collider  و ترجیحا Box Collider به گیم آبجکت فنر اضافه می کنیم… کمی اون رو به بالا انتقال میدیم که سطح فنر رو بپوشونه…

یک Collider به پای اسپرایت بازیکن اضافه می کنیم و اون رو کمی بیرون تر از Collider کلی قرار میدیم تا به فنر بخوره… در نهایت تیک Is Trigger رو فعال میکنیم.

به اسکریپت Spring بر می گردیم و در OnTriggerEnter2D بررسی می کنیم که چه چیزی وارد شده و اگه بازیکن وارد شده بود، انیمیشن مربوط به باز و بسته شدن فنر رو اجرا کن…. ( انیمیشنی که طی اون فنر به بالا میره و سپس به جای اولش برمیگرده…
بعد propery به نام playerGameObject  و از جنس گیم آبجکت تعریف کردیم و این gameobject وارد شده رو به اون اختصاص میدیم (تا بعدا بگم کجا ازش استفاده می کنیم)

حالا متدی به اسم OnFullOpened ایجاد می کنیم… این متد قراره از طریق Animation اجرا بشه… و زمانی احرا میشه که فریم مربوط به باز شدن کامل فنر اجرا بشه… پس به Animation میریم…
کار این متد اضافه کردن نیرو به RigidBody بازیکن هست… بازیکن رو هم قبلا در داخل OnTriggerEnter2D به پروپرتی playerGameObject  اختصاص داده ایم.

متد دیگه ای به اسم sound مینویسیم و داخلش کامپوننت صدارو می گیرم و صدای فنر رو پخش می کنیم. (کار با صدا در یونیتی)

در نهایت اسکریپت ما به صورت زیر در میاد:

البته این اسکریپت چندتا باگ کوچیک داره که شاید اتفاق بیفتند… اگر باگی براتون به وجود اومد از طریق نظرات مطرح کنید شاید باگ هایی باشند که انتظار داشتیم به وجود بیان. موفق باشید.


ویدیوی کامل این بخش به زودی قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
0
کانال تلگرام فول کده

درباره نویسنده

هادی اکبرزاده

هادی اکبرزاده

[ مدیر فول کده ]

متولد آبان 74. برنامه نویسی اندروید، ویندوز، وب و …

Instagram

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قوانین نظرات

  • تعریف قسمت نظرات: سیستم نظرات، محلی است تا شما بتوانید دیدگاه خودتان را نسبت به پست قرار داده شده بنویسید.
  • نظرات شما دوستان عزیز در صورتی که به بهبود پست کمک کند با ذکر نامتان در پست قرار داده میشود.
  • برای سوال کردن نسبت به موضوع قرار داده شده در پست، نیازی به سلام و احوال پرسی نیست و این به خاطر ساده تر شدن نظرات میباشد.
  • دیدگاه شما باید درباره همین پست باشد، نظرات پست های دیگر فول کده را در قسمت نظرات مربوط به خودش بپرسید. در غیر اینصورت تایید یا پاسخ داده نمیشود.
  • اگر چیزی که گفته باشید در پست توضیح داده شده باشد، نظر شما تایید یا پاسخ داده نمیشود.
  • برای پاسخ دادن به نظرات دیگران از گزینه پاسخ کنار هر نظر استفاده کنید و یک نظر جدید ارسال نفرمایید. همانطور که برای نظر جدید، نباید از پاسخ دادن استفاده کنید.
  • نظرات کوتاهی مانند "مرسی"، "عالی بود" تایید نمیشوند و این به خاطر شلوغ نشدن قسمت نظرات میباشد.
  • این مورد ضروری نیست ولی بهتر است در سایت ثبت نام کرده و سپس با اکانت خود وارد شده و نظر خود را ارسال کنید.
  • قوانین نظرات در طول زمان در این قسمت اضافه و تغییر داده میشوند و میتوانید از این قسمت بررسی کنید.
  • این قوانین شامل پست های قدیمی نمیشود ولی نظرات پست های قدیمی نیز در صورت نیاز اصلاح خواهند شد.

نظرات ثبت شده بدون دیدگاه