آموزش تصاویر بندانگشتی (شاخص) در وردپرس

تصاویر بند انگشتیو یا همان تصاویر شاخص در وردپرس نسخه ی کوچکتری از تصویر اصلی هستند که در برگه های اصلی سایت وردپرسی شما همانند صفحه ی نخست ، آرشیو ، جستجو ، دسته بندی و … به نمایش در می آیند .

همانطور که میدانید استفاده از تصاویر با اندازه و حجم اصلی باعث بالا رفتن حجم خروجی صفحه و موجب افزایش مدت زمان برای بارگذاری کامل صفحه می شود اما با استفاده از قابلیت تصاویر بند انگشتی در وردپرس میتوانید اندازه تصاویر خود را به اندازه های دلخواه مورد نظر تغییر داده و به موجب آن حجم تصاویر را برای دریافت مرورگرها کاهش دهید که این عمل علاوه بر کم کردن مدت زمان ، برای بارگذاری کامل صفحه باعث می شود پهنای باند نسبتا کمتر و چشمگیری برای بارگذاری سایت شما مصرف شود .

تصاویر بند انگشتی در وردپرس به عنوان یکی از مهم ترین قابلیت ها در وردپرس شناخته شده است . با افزودن قابلیت تصویر شاخص شما به راحتی در هنگام افزودن نوشته می توانید از سمت چپ صفحه ی ارسال نوشته از قسمت تصویر شاخص برای مطلب خود تصویر بند انگشتی انتخاب کنید ، اما این گزینه تنها برای کسانی قابل استفاده می باشد که پوسته ی آنها از تصاویر بند انگشتی وردپرس پشتیبانی میکند اگر شما هم جزء کسانی هستید که این گزینه را در وردپرس خود ندارید و تمایل دارید قابلیت تصاویر بند انگشتی را به پوسته خود اضافه کنید در این آموزش از فول کده با ما همراه باشید ..

ابتدا دستور زیر را به فایل functions.php موجود در ریشه پوسته ی خود اضافه نمایید.

توجه : قبل از هر تغییری در فایل فانکشن از آن نسخه ی پشتیبان تهیه نمایید تا در صورت بروز خطا آنرا به حالت اول بازگردانید .

در خط بالا به وردپرس می فهمانیم که پوسته ی ما از تصاویر شاخص ( بند انگشتی ) پشتیبانی میکند ، دستور شرطی در خط دوم نیز تنها برای وردپرس نسخه های پایین تر از نسخه ۲.۹ می باشد به این معنی که اگر وردپرس شما بالاتر از نسخه ۲.۹ است ، نبود خط دوم هم اختلالی ایجاد نمیکند و میتوانید تنها از دستور پشتیبانی کردن پوسته از تصاویر بند انگشتی استفاده نمایید مانند دستور زیر :

تا به حال قابلیت تصاویر بند انگشتی به وردپرس شما اضافه شده است در مرحله ی بعد باید آنرا برای نمایش در پوسته به فایلهای مورد نظر خود همانند index , search , archive , category و … اضافه نمایید ، برای انجام این کار ابتدا فایل مورد نظر خود را برای ویرایش باز کرده و حلقه ی وردپرس را در آن پیدا کنید ( حلقه وردپرس به شکل زیر میباشد :

دستور زیر جهت نمایش تصاویر بند انگشتی وردپرس به کار می رود  :

و حتما باید درون حلقه وردپرس و قبل از تابع the_content و یا the_excerpt قرار گیرد که نتیجه ویرایش به شکل زیر می شود :


حال با استفاده از کد زیر میتوان برای نوشته هایی که تصویر شاخص ندارد یک تصویر پیش فرض بگذارید (مثلا لوگوی سایت)

در دستور بالا شما باید تصویری در پوشه ی تصاویر خود که در اینجا با نام images آمده است و با نام no-thumbnail بارگذاری کنید .


تصاویری که برای استفاده در نوشته ها و … در وردپرس خود بارگذاری میکنید بصورت پیش فرض در چندین اندازه ی مختلف ایجاد می شوند بدین صورت که در تابع the_post_thumbnail میتوانید از آرگومان های مختلفی برای نمایش تصاویر خود استفاده کنید همانند :

Thumbnail : بصورت پیش فرض در اندازه ۱۵۰ × ۱۵۰ می باشد .

Medium : بصورت پیش فرض در اندازه ۳۰۰ × ۳۰۰ می باشد .

Large :  بصورت پیش فرض در اندازه ۶۴۰ × ۶۴۰ می باشد .

Full : نیز اندازه کامل تصویر را نمایش میدهد .

میتوانید اندازه های پیش فرض بالا را نیز در پیشخوان خود در مسیر تنظیمات > رسانه به اندازه ی مورد نظر خود تغییر دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

cp-codfk

نظرات ثبت شده 2 دیدگاه

    1. نیلیترین کاربر مهمان گفت:

      سلام
      ببخشید مزاحمتون میشم
      توی قالب سایتمون از این کدها به درستی استفاده می کردیم و مشکلی نداشته اما الان نمی دونم چه مشکلی به وجود اومده که دیگه تصاویر بند انگشتی به وجود نمیان . آیا افزونه ای مورد نیاز بوده که حذف شده یا ربطی به بروز رسانی وردپرس داره یا …
      ممنون می شم اگه راهنمایی کنید .
      با تشکر

      10
      1. رضا عبدالهی مدیر سایت گفت:

        سلام خیر افزونه ای نداره و بروز‌رسانی هم مشکلی ایجاد نمیکنه.
        همونطور که توضیح دادم
        توی کد های functions باید کد مربوطه رو اضافه کنید که قابلیت تصویر‌بند انگشتی(شاخص) به وردپرستون اضافه شه
        و بعد با کد های مربوط به فراخوانی عکس هارو توی سایت بالا بیارید.
        موفق و پیروز باشید

توضیحات پیشنهادی نظرات اشتراک